Julkisia ja asiakaskohtaisia yleisiä projektinhallinnan koulutuksia, joissa tutustutaan parhaisiin käytäntöihin projektin valmistelussa, suunnittelussa, toteutuksessa ja päättämisessä. Koulutusten kesto on yleensä 1-3 päivää. Kumppanini projektikoulutuksissa on Tieturi Oy www.tieturi.fi
Prince2® (Projects In Controlled Environment) on jäsennetty ja prosessipohjainen projektinhallinnan menetelmä. Se on osa Axeloksen www.axelos.com tuoteperhettä, ja tällä hetkellä maailman suosituin projektimenetelmä. Prince2 on yleinen projektimalli, eli soveltuu minkä tahansa projektin vetämiseen.
LUE LISÄÄPrince2:een liittyy koulutusohjelma sertifiointeineen: Foundation, Practitioner ja Prince2 Agile. Prince2-kouluttajilla on oltava kouluttajasertifikaatti. Asiakaskohtaisina voidaan järjestää myös ½-1 päivän perehdytyskursseja.
Kumppanini Prince2-koulutuksissa on Tieturi Oy www.tieturi.fi
Julkisia tai asiakaskohtaisia ITIL Foundation –kursseja sekä suomen että englanninkielisellä materiaalilla. Asiakaskohtaisina voidaan järjestää myös ½-1 päivän perehdytyskursseja. Kumppanini ITIL-koulutuksissa on www.tieturi.fi
Palveluluettelolla tarkoitetaan tietokantaa tai määrämuotoista dokumenttia, joka sisältää tietoa kaikista tuotannossa olevista palveluista. Palvelukuvausten laatiminen ja ylläpito edellyttää palveluluettelon merkityksen ymmärtämistä sekä asiakkaan, käyttäjän että palvelutuottajan näkökulmasta.
LUE LISÄÄPalveluluettelokurssilla käydään läpi mm. perusterminologiaa, prosessirajapintoja, palvelukuvasten sisältöä, erilaisia toteutustapoja sekä palveluluetteloprosessia.
Kysy kolutuksesta ottamalla yhteyttä!
Tarjolla on sekä julkisina että asiakaskohtaisina toteutettavat Service deskin kriittiset menestystekijät (2 pv), Service deskin parhaat mittarit (1 pv), Service desk – onko palvelusi kuvattu? (1 pv) sekä Service desk benchmarking (1 pv).
Kysy näistä koulutuksista ottamalla yhteyttä tai tutustumalla kumppanini Wave Asiakaspalveluverkoston sivuilla olevaan julkiseen tarjontaan.
Jos tarvitset puheenvuoroa tai alustusta asiakastapahtumaan tai oman organisaatiosi tilaisuuksiin, niin tulen mielelläni kertomaan palvelutarjontaani liittyvistä aiheista.
ROS eli ratkaisupohjainen ongelmien selvittely on kaksipäiväinen valmennuskokonaisuus, jossa opetellaan hyödyntämään johdonmukaista ongelmaratkaisumallia haastavissa asiantuntija-, asiakaspalvelu- ja tuotantotehtävissä. Valmennuksen ydin koostuu eritasoisista tosielämän ongelmatilanteista, joita ratkotaan ryhmässä valmentajan johdolla ROS-menetelmää hyödyntäen. Menetelmä on kehittynyt vuosikymmenten aikana kansainvälisen teollisuuden ja palvelualan johtavien yritysten häiriöiden nopeaan kuntoon saattamiseksi.
LUE LISÄÄVALMENNUKSEN HYÖDYT
ROS-valmennus luo organisaatiolle yhdenmukaisen toimintatavan häiriötilanteiden analysointiin, ratkaisemiseen ja dokumentointiin. Yksilön ongelmaratkaisutaitojen parantuminen nopeuttaa häiriötilanteiden analyyttista ratkaisua ja vähentää siitä aiheutuvia kustannuksia yritykselle ja sen asiakkaille.
Yrityksen asiakkaille ongelmaratkaisutaitojen parantuminen näkyy nopeampana ja laadukkaampana palveluna. ROS tarjoaa asiantuntijoille systemaattisen menetelmän kartoittaa asiakkaan ongelmien juurisyyt aiempaa nopeammin, mikä parantaa asiakastyytyväisyyttä.
Ongelmaratkaisutaitojen kehittyminen parantaa myös yksilön työmotivaatiota ja lisää työn tuottavuutta. ROS-valmennus tarjoaa monipuolisesti työkaluja analyyttisen ajattelun ja ongelmanratkaisuun, joista on hyötyä elämän kaikilla osa-alueilla.
VALMENNUKSEN TOTEUTUS
Kaksipäiväisen valmennuksen optimaalinen ryhmäkoko on 5 -10 henkilöä.
VALMENTAJA
Sven-Erik Nyberg on toiminut kansainvälisissä johtotehtävissä usean vuosikymmenen ajan mm. JotBar Solutions Oy, Siemens Talotekniikka, Bewator Oy, Aldata Industries Oy ja Digital Equipment Corporationin palveluksessa. Hän on ollut eturintamassa kohtaamassa informaatioteknologian tuoman murroksen suomalaiselle palvelualalle ja teollisuudelle, ja auttanut suomalaisyrityksiä uudistumaan ja parantamaan kilpailukykyään teknologian ja automatisaation keinoin. Sven-Erik myös vaikuttanut johdon mentorina ja toiminut eri yritysten hallituksissa.
Analyyttinen ajattelu ja ongelmanratkaisu ovat Sven-Erikin suurimpia innoittajia työuralla.
Sven-Erik Nyberg
+358 40 512 8229
Teollisuuskatu 3bA20
00510 Helsinki
svenkka@iki.fi
Toimeksiannon kesto voi olla tunti tai vuosi – aina asiakaan tarpeen ja toiveen mukaisesti. Pitkiin toimeksiantoihin ei tarvitse etukäteen sitoutua, vaan projektissa edetään pienin askelin. Hyväksi todettu tapa on myös yhdistää koulutus ja konsultointi. Valmennuksen rinnalle tai päätteeksi otetaan esimerkki tai kehittämisen kohde asiakkaan oman toiminnan joltakin osa-alueelta.